Image converted using ifftoany

Image converted using ifftoany

Osnovni cilj svakog procesa učenja, rada na sebi, jeste upravo upoznavanje sa sobom. Drugim riječima, upoznavanje onog sebe kojeg svakodnevno živite. Bez promatranja unutarnje psihologije, onog što smatrate sobom, ne može biti kvalitetne transformacije, a transcendencija kojoj mnogi teže, donosi sa sobom niz problema ukoliko osnova osobnosti, vaša psihologija, nije do određene mjere transformirana. To je osnova mnogih zabluda unutar pseudo-duhovnosti.

Promatranje, kao najniži aspekt svijesti unutar čovjeka, mora biti usmjereno ka onom što svakodnevno u sebi imate, ono što smatrate sobom. Iako mnogi kažu da poznaju sebe, oni poznaju samo dijelove sebe koji su na površini, poput nekih osnovnih navika, načina izražavanja, potreba koje imaju, ili usvojenih stavova i malog broja koncepata i uvjerenja. Kada se kaže da čovjek treba da se promatra kako bi upoznao sebe ne misli se na to da skupljate trofeje upoznavanja već se misli na to da u sebe ulazite dublje, uviđate kretnje ili procese određenih psiholoških stanja ili procesa, uviđate svoje reakcije na svijet i druge oko vas, svoje reakcije na unutarnje kretnje i ono najvažnije da nijednu tu reakciju ne tumačite, ne analizirate, ne prosuđujete o njoj. Da ste bili sposobni da analizom i prosuđivanjem razriješite zavrzlamu koju nazivate sobom to bi do sada uradili. Sposobnost analize dolazi mnogo godina kasnije kod onih koji su na ispravan način upražnjavali promatranje sebe, koji su se upoznali sa nizom oscilacija procesa koji ih ispunjavaju a za koje ne znaju ZAŠTO uopće postoje u njima.

Proces promatranja, kako bi opstao u okruženju mehanizama koje imate i koje ste prihvatili kao sebe, mora imati osnovnu karakteristiku. To je ZNATIŽELJA. Jaka unutarnja želja da promatrate sve što se u vama javi. Sama riječ “znatiželja” kada je rastavite iz kovanice koja je čini govori vam o tome šta ona znači. Želja da nešto znate. Ali to nije znatiželja koja vam je svakodnevna i na koju ste navikli. Ova riječ samo pojašnjava kakav interes mora da bude unutar vas kako bi ste sebe promatrali. To mora biti interes kao što imate interes za poželjnu ženu ili muškarca koji priđu pored vas, kao za novu stvar koju sebi želite kupiti.

Riječ “radoznalost” također ukazuje na karakteristike koje promatranje treba da ima. Isto kao i prva riječ, ni u ovoj ne mislim na svakodnevnu radoznalost koju imate već na duboku radoznalost da nešto upoznate, saznate, dokučite sve krajnosti određenog procesa.

Znatiželja i radoznalost su karakteristike istinskog promatrača.

Naučite da provodite neko vrijeme, u početku kratko vrijeme – recimo 5 do 10 minuta – u znatiželjnom i radoznalom promatranju svoje unutarnjosti. Svaki dan, bez iznimke, kao osnovnu sadhanu. Stvorite u sebi emotivnu znatiželju, emotivnu radoznalost, želju da uvidite šta sve u sebi imate, od čega se gradi vaša unutarnja psihologija kao nepristrani promatrač, kao objektiv od kamere bez prosuđivanja, osuđivanja, naknadnih negativnih emotivno-mentalnih reakcija.

Onima koji mogu da promatraju sebe bez prosuđivanja i osude može pomoći i pisanje dnevnika. Kao da radite mapu osobina koje imate. To će u početku biti nabacano sa svih strana, zbrka u kojoj se nećete moći snaći, ali i to je u redu. Kako promatrač sazrijeva, kako se skuplja supstanca kroz trenje sa osobinama koje vidite, sa procesima koji se u vama dešava, on će zadobiti sposobnost povezivanja, sam od sebe, bez učešća analitičkog uma. Uskoro će vam ono što ste napisali o onome kojeg težite upoznati biti dragocjena smjernica koja ukazuje na strukturu psihologije s kojom ste identificirani.

Kada govorim o tome da naučite promatrati se, a ako mislite da znate varate se, govorim i o tome da kroz proces promatranja prestane identifikacija sa procesima koje ste smatrali, ili još smatrate, sobom. Analiza, prosuđivanje, osuda, krivica, osjećaj pogrešnosti koji dođe promatranjem sebe, prerano zaključivanje o promatranom dolazi iz dijela s kojim ste poistovjećeni i kojeg prihvaćate kao sebe, sebe koje vam se na pomalo devijantan način sviđa.

Kod onog koji se promatrao, koji se upoznao, istina o sviđanju ili nesviđanju je poražavajuća. Čak i ono što je smatrao da mu se ne sviđa otkriva kako mu se devijantno sviđa. Proces nesviđanja opstaje jer postoji sviđanje toga što vam se ne sviđa. Drugim riječima, vi volite svoje negativne emocije, svoja nesviđanja. Za njih ste vezani upravo voljenjem i sviđanjem. A sada je pitanje odakle to u vama i zašto to dolazi, šta to znači i zbog čega je tako?

Promatrati sebe jeste gledati u sebe bez bilo kakvog očekivanja ili nesviđanja sa onim što vam se ne sviđa u vama ili čak sa onim što vam se u vama sviđa. Ako to što gledate ne prihvaćate tada ćete ući u jak otpor sa onim što vidite, čemu svjedočite. Analiza i tumačenje vodi upravo tome. I to je jedan od razloga zašto se čovjeku u Radu ne dopušta analiziranje.

Da bi se nešto analiziralo potrebno je poznavanje kompletne strukture, svih poveznica, veza između analiziranog. A to ne znate. Zbog toga i ne možete analizirati to što gledate.

Upoznavanje sa sobom uključuje i ono što volite i ono što ne volite. Sasvim je svejedno da li nešto volite ili ne volite. U tome ste mehanični, u tome vi ne postojite. Vi niste Po Stojani u tome. Vas tu nema. Vama se to dešava htjeli vi to ili ne. Prvi znak da je promatrač preuzeo nešto u vama, da je osvijestio nešto, da ste postali gospodar nečeg jeste da vi odlučujete da li ćete to da volite ili ne volite i ta emocija nije mehanična, nije slučajni odabir, niti tzv. sudbonosna kombinacija. Sudbina je isprika nemoćnih. Slučaj je opravdavanje kontrolora. A ako pomislite da želite moć, da želite da budete gospodar toga, najvjerojatnije se radi o potisnutom kontroloru, ili kontroloru lisici koji vam se ulaguje kako bi vas prevario. Želja da budete gospodar, kako to čujem u nekih ezoteričnim krugovima, dolazi od ideje koju ne razumiju do kraja. Ako VI želite biti gospodar riječ je o inteligenciji mehanizma kontrolora. Vi ne možete biti gospodar. Jer “vi” ste nesvjesna psihologija, osobnost koja vam se sviđa u odnosu na onu koja vam se ne sviđa, i ona vam prodaje priču o “gospodarenju”. Gospodar je svjedok koji ni ne želi, niti misli, niti ima ikakav stav prema tome da li je gospodar ili ne. Ona je prirodni gospodar zbog svoje prirode, a ne zbog svoje želje da bude gospodar. Znači, ta ideja koja vam je plasirana sa određenim ciljem nije onakva kako je vi inače razumijete. Gospodarenje sobom, kako se to naziva u toj Ideje, dolazi samo kod onih koji su Budni. Ne kod somnambulista koji sanjaju o budnosti.

Vi možda želite biti kontrolor sebe u cilju odbacivanja onog što vam se ne sviđa u vezi vas samih koji je u odnosu sa onim što ste prihvatili kao sebe i koji je ugrožen od onog što vam se ne sviđa. Vi treba da budete promatrač i to vam je jedini cilj. Kada postanete promatrač, a to je proces od nekoliko godina, tada će taj isti gospodin promatrač postati gospodar, ali ne i vi.

Upoznati sebe u svim okolnosti, koliko god one bile bolne ili ugodne. Upoznajte sebe tokom veze sa partnerom, tokom odnosa ili veze sa prijateljima, roditeljima, ljudima koje srećete, onima s kojima ste dobri i one koje ne volite. A onda upoznajte sebe kada ste sami sa sobom, usamljeni, puni straha, osude, projekcije. Onda na poslu, kući, ulici, trgovini sa značajnim i beznačajnim ljudima, životinjama. I to je početak. Bez prosuđivanja, osude, napada, agresije prema sebe, krivice, pogrešnosti, straha koji će se javiti u odnosu na to. Upoznajte svaki dio sebe, skriveni i potisnuti dio, otkriveni i onaj koji voli da vodi glavnu riječ. Jer o tome vam ovisi život. Zato volim reći da ovo nije ezoterično učenje, iako to ono jeste, već ezoterično-egzistencijalno učenje. Ostavite duhovnjake da glume duhovnost a vi se egzistencijalno upoznajte sa onim što vas je zarobilo. To što vas drži, što vas je zarobilo jeste i ugodno i neugodno, sviđa vam se i ne sviđa vam se, osjetilo ugodno i osjetilno neugodno, mentalno prihvatljivo i ne prihvatljivo, emotivno stabilno i nestabilno. Krajnosti svakog procesa su cjelina cijelog procesa. Samo tada ćete moći nešto uraditi sa tim, a sam proces upoznavanja dat će vam mogućnost da nešto s tim uradite jer ćete kroz taj proces osnažiti i stvoriti promatrača, kristalizirati svijest.

Oglasi